Interessante opdrachten voor ZZP’ers via USG Finance

Over deze functie

USG Finance heeft diverse interessante interim opdrachten voor ​zzp'ers op het gebied van financiële administratie, control en audit. Met ruim 20 jaar ervaring hebben we een groot landelijk netwerk opgebouwd. Onze opdrachtgevers zijn toonaangevende profit- en non-profit organisaties. 

Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem dan contact op of solliciteer via het contactformulier. 

Wat wij bieden

  • Wij hebben projecten voor medior en senior administrateurs, financial-, business- en projectcontrollers, auditors en finance managers.
  • Om ons grote landelijk netwerk. Op dit moment zijn bijna 80 ​zzp'ers werkzaam via ons bij toonaangevende profit- en non-profit organisaties.
  • Wij zijn partner van de Rijksoverheid. Wij zijn medeverantwoordelijk voor de raamovereenkomst voor de inhuur van auditors voor de Auditdienst Rijk (ADR). 
  • Daarnaast zijn we preferred supplier bij verschillende organisaties zoals Friesland Campina en VolkerWessels Telecom.
  • Dit jaar viert USG Finance haar 20-jarig bestaan. Veel opdrachtgevers gaan al lang mee en daar zijn we trots op! Met onder anderen Fokker, Jumbo en PwC werken we al ruim 10 jaar samen.
  • Sinds 2015 hebben we een eigen (RA-)stagebureau, via welke interim auditors hun RA-stage kunnen afronden.
  • Met ervaring binnen veel verschillende sectoren, sluit er altijd wel een mooie opdracht(gever) aan bij jouw kennis en ervaring. Bij de non-profit, accountancy, energiesector, handel&retail, bouw&industrie en financial services ligt onze focus.
  • We vinden het belangrijk dat een project naar ieders tevredenheid verloopt. Daarom hebben we regelmatig contact met elkaar. Over hoe het gaat, of we wat voor je kunnen betekenen.
  • Tot slot valt USG Finance onder de stabiele USG People holding. We hebben ruime ervaring met overeenkomsten en facturatie.
Ontvang altijd de laatste vacatures in je mail
Ontvang zo vaak als jij wil vacatures in je mail.

Deel vacature

Vragen over deze vacature?

Neem contact op met ons Operations team
06 45 53 27 43
Stuur een e-mail

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over deze opdracht? We maken graag kennis met je!

Solliciteer direct

Recente artikelen

Project in beeld
3 minuten leestijd

Project in beeld: Aan de slag bij VolkerWessels Telecom

Onze Professionals Stephan Bastiaans en Ivar van Geel voeren op dit moment een interim opdracht uit op de inkoop- en projectadministratie van VolkerWessels Telecom. Hieronder vertellen zij hun verhaal.

Wie zijn jullie?

Mijn naam is Stephan Bastiaans en ik ben na mijn afstuderen in juni 2020 sinds juli 2020 werkzaam bij USG Finance Professionals. Vanaf mijn indiensttreding zit ik op opdracht bij VolkerWessels Telecom, bedrijfsonderdeel Netwerk Solutions. Per oktober 2020 woon ik in Apeldoorn, maar ik kom oorspronkelijk uit het Twentse Goor.

Mijn naam is Ivar van Geel, 25 jaar, en werk sinds november 2019 bij USG Finance. Ik kom oorspronkelijk uit Angerlo, een klein dorpje gelegen in Gelderland, maar woon nu ongeveer een halfjaar in Arnhem. Mijn eerste opdracht was bij Liander waar ik 8 maanden met veel USG Finance collega’s heb gewerkt in de financiële projectadministratie, en zit nu op mijn tweede opdracht bij VolkerWessels Telecom, bedrijfsonderdeel Netwerk Solutions in Lieren.

Kunnen jullie iets vertellen over je opdrachtgever?

VolkerWessels Telecom verzorgt het gehele traject rond de aanleg van hoogwaardige digitale infrastructuur. Van analyse en ontwerp tot bouw, installatie, onderhoud en beheer.

De missie en visie kan kort worden samengevat tot het streven naar Total Connectivity; optimale connectiviteit tot op de laatste vierkante centimeter. Zo maken we leven en werken zo comfortabel mogelijk.

De business unit Netwerk Solutions is gespecialiseerd in de bovengrondse infrastructuur – een goed voorbeeld hiervan is de bouw en het onderhoud van mobiele netwerken voor diverse providers.

Bij Netwerk Solutions werken over de verschillende afdelingen ca. 200 personen. Er heerst een informele, maar desalniettemin professionele, sfeer met korte lijnen tussen de verschillende lagen in de organisatie.

Welke functie(s) bekleden jullie?
Wij zijn werkzaam als interim inkoop- en projectadministratie in een team van 5 administratief medewerkers. Daarnaast werken wij nauw samen met de afdeling Control.

Onze dagelijkse werkzaamheden bestaan uit het verwerken van inkoopverzoeken, het registreren van verkooporders, het aansturen van facturatie, de nazorg van projecten en het up-to-date houden van de projectadministratie. De uitdaging in deze werkzaamheden ligt met name in het stukje procesverbetering en het zoeken naar efficiënte oplossingen voor deze vraagstukken. Netwerk Solutions probeert namelijk meerdere processen te automatiseren, waarbij ze hulp krijgen van het RPA-team (Robotic Process Automation). Echter moet eerst het proces in kaart worden gebracht en geëvalueerd voordat dit meegenomen kan worden door het RPA-team.

Zo is Stephan samen met een collega bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuw portaal waar inkoopverzoeken ingediend en gekeurd kunnen worden. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat de inkoopverzoeken op een uniforme wijze worden aangeleverd.

Daarnaast worden projecten nu afgesloten door een robot. Dit zorgt ervoor dat de administratief medewerkers minder repeterend werk hoeven te verrichten. Ook heeft Ivar samen met een collega een dashboard gemaakt zodat de voortgang daarop bewaakt kan worden.

Onze functie is destijds vrijgekomen omdat er op dat moment een capaciteitsprobleem was en dat door ons opgevangen kon worden. Het capaciteitsprobleem is momenteel verholpen waardoor er binnen het team meer tijd is voor procesoptimalisatie.

Welke toegevoegde waarde hebben jullie geleverd tijdens de opdracht?

Stephan:
Mijn toegevoegde waarde is dat ik met een nieuwe, frisse en kritische blik naar de reeds bestaande en potentiële problemen kijk, hier oplossingen voor probeer te vinden om vervolgens de problemen ook op te lossen. Daarbij probeer ik me te onderscheiden door vanuit verschillende invalshoeken naar het probleem te kijken en vanuit elk perspectief telkens de waarom-vraag te stellen om die inzichten vervolgens ook mee te nemen in het vinden van een oplossing.

Ivar:
De grootste vaardigheden die mij het meest hebben geholpen op deze opdracht zijn denk ik het makkelijk eigen kunnen maken van werkzaamheden en processen, en een stukje nieuwsgierigheid. Ik werd ingeschakeld op het moment dat twee medewerkers een andere rol binnen de organisatie kregen. Hierdoor ging veel kennis en vaardigheden verloren. Ik kreeg twee weken de tijd voor de overdracht waarna ik deze werkzaamheden zelfstandig moest gaan uitvoeren. Het was dus cruciaal om in deze korte tijd alle werkzaamheden en processen in kaart te brengen en mezelf constant af te vragen wat de achterliggende gedachte was.

Wat hebben jullie geleerd tijdens de opdracht?

Stephan:
Het belangrijkste punt wat ik tot op heden heb geleerd is het initiatief en de verantwoordelijkheid nemen voor zaken die ik tot voor kort probeerde weg te schuiven. Daardoor heb ik meer vertrouwen gekregen in vaardigheden waar ik tot voor kort een stuk minder vertrouwen in had.

Ivar:
Wat ik vooral heb geleerd op deze opdracht is initiatief nemen, en je opdracht en positie in het bedrijf breder trekken dan alleen de afdeling waarin je je bevindt. Terwijl ik in het begin van mijn opdracht puur keek naar de mogelijkheden en verbeterprocessen in mijn eigen afdeling, probeer ik nu de focus te verbreden naar de verbindingen voor en na onze eigen werkzaamheden.

Waar ligt jullie ambitie?

Stephan:
Omdat dit mijn eerste opdracht is, weet ik nog niet in welk vakgebied van Finance ik mij verder wil ontwikkelen. Ik ben er wel achter gekomen dat ik het gedeelte procesverbetering erg leuk vind en daar ook meer mee wil gaan doen. Echter spreken andere aspecten van Finance mij ook aan en gaat daarom mijn voorkeur uit naar een andere vervolgopdracht.

Ivar:
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet helemaal over uit waar in Finance mijn ambities liggen. Dit is dan ook een van de drijfveren geweest om bij USG Finance te werken, aangezien je hier de kans krijgt om bij veel verschillende bedrijven en functies ervaring op te doen en jezelf kan ontdekken en ontplooien. Mijn afgelopen twee opdrachten waren operationeel van aard en opereerden op projectbasis. Een mooie vervolgopdracht om mezelf verder te ontwikkelen zou bij een opdracht zijn waar de nadruk minder ligt op de operationele kant.


Deel dit artikel