Interessante opdrachten voor ZZP’ers via USG Finance

Over deze functie

USG Finance heeft diverse interessante interim opdrachten voor ​zzp'ers op het gebied van financiële administratie, control en audit. Met ruim 20 jaar ervaring hebben we een groot landelijk netwerk opgebouwd. Onze opdrachtgevers zijn toonaangevende profit- en non-profit organisaties. 

Wil je meer weten over onze opdrachten? Neem dan contact op of solliciteer via het contactformulier. 

Wat wij bieden

  • Wij hebben projecten voor medior en senior administrateurs, financial-, business- en projectcontrollers, auditors en finance managers.
  • Om ons grote landelijk netwerk. Op dit moment zijn bijna 80 ​zzp'ers werkzaam via ons bij toonaangevende profit- en non-profit organisaties.
  • Wij zijn partner van de Rijksoverheid. Wij zijn medeverantwoordelijk voor de raamovereenkomst voor de inhuur van auditors voor de Auditdienst Rijk (ADR). 
  • Daarnaast zijn we preferred supplier bij verschillende organisaties zoals Friesland Campina en VolkerWessels Telecom.
  • Dit jaar viert USG Finance haar 20-jarig bestaan. Veel opdrachtgevers gaan al lang mee en daar zijn we trots op! Met onder anderen Fokker, Jumbo en PwC werken we al ruim 10 jaar samen.
  • Sinds 2015 hebben we een eigen (RA-)stagebureau, via welke interim auditors hun RA-stage kunnen afronden.
  • Met ervaring binnen veel verschillende sectoren, sluit er altijd wel een mooie opdracht(gever) aan bij jouw kennis en ervaring. Bij de non-profit, accountancy, energiesector, handel&retail, bouw&industrie en financial services ligt onze focus.
  • We vinden het belangrijk dat een project naar ieders tevredenheid verloopt. Daarom hebben we regelmatig contact met elkaar. Over hoe het gaat, of we wat voor je kunnen betekenen.
  • Tot slot valt USG Finance onder de stabiele USG People holding. We hebben ruime ervaring met overeenkomsten en facturatie.
Ontvang altijd de laatste vacatures in je mail
Ontvang zo vaak als jij wil vacatures in je mail.

Vragen over deze vacature?

Neem contact op met ons Operations team
06 45 53 27 43
Stuur een e-mail

Is dit jouw baan?

Ben jij enthousiast over deze opdracht? We maken graag kennis met je!

Solliciteer direct

Recente artikelen

Project in beeld
4 minuten leestijd

Project in beeld: aan slag bij VolkerWessels Telecom Deutschland

Hi! Ik ben Jorn Lok, 26 jaar en ik kom uit Zutphen. Ik heb Accountancy aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen gestudeerd en sinds 1 juli 2021 ben ik in dienst bij USG Finance Professionals als Finance Trainee. Na het afronden van mijn studie kreeg ik via LinkedIn een berichtje en ging ik op gesprek bij USG Finance. Ik ben vooral aangeslagen op de structuur wat je aangeboden krijgt via de USG Finance Academy en ik had het idee dat de opdrachten hier goed uitgedacht waren.

Tof! Hoelang ben je nu in dienst bij USG Finance Professionals?

Ik ben nu bijna 1,5 jaar in dienst en bezig aan mijn derde opdracht.

Mijn eerste opdracht als onderdeel van het Finance Traineeship was bij Liander op de projectadministratie. Hier heb ik 6 maanden gezeten samen met een heel team van USG Finance collega’s. Dit was een fijne start omdat je hier met bekenden en leeftijdsgenoten zat.

Mijn tweede opdracht was bij VolkerWessels Telecom Network Solutions, waar ik samen met twee andere USG Finance-collega’s op de administratie zat. Hier was ik verantwoordelijk voor de administratie van een bedrijf dat door Network Solutions van een andere VolkerWessels onderneming was overgenomen. Ik was vooral bezig met de financiële administratie en het opstellen van management rapportages.

Sinds 1 juli 2022 werk ik bij VolkerWessels Telecom Deutschland. Hier ben ik niet bezig met de administratie maar vooral met het inzichtelijk maken van financiële gegevens en het bouwen van dashboards in Power BI. Voor ik aan de opdracht begon had ik vooral ervaring met het bouwen van dashboards in Excel. Vanuit de Finance Academy hadden we al een paar masterclasses gehad over Power BI dus ik had er al wel wat feeling mee. Uiteindelijk leer je het meest door te doen en door zelf op onderzoek uit te gaan. De basis had ik vanuit de trainingen en ik heb de specifieke kennis die ik voor deze opdracht nodig had mezelf aangeleerd. Ik werk primair mee aan het opbouwen van iets nieuws waardoor ik veel contact heb met collega’s (zoals de Financieel directeur en de Financieel controller) en continu schakel over hoe de gegevens gerapporteerd moeten worden.

"Het belangrijkste wat ik ontwikkeld heb tijdens deze opdracht zijn mijn Power BI skills, hier heb ik significant aan kunnen werken."

Het werk dat ik nu in Duitsland doe heeft raakvlakken met de werkzaamheden bij VolkerWessels in Nederland. Beide organisaties leggen een infrastructuur aan voor telefonie en internet (bijv. glasvezel). Het verschil zit met name in de organisatiestructuur en cultuur. In Duitsland is de cultuur een stuk hiërarchischer en er zijn meer procedures gestructureerd, het is heel duidelijk waar ieders verantwoordelijkheden liggen. Veel regels zijn hetzelfde maar de Duitse wet is wel anders. Het activeren van kosten werkt hier bijvoorbeeld anders. Gelukkig sprak ik voor ik aan de opdracht begon al een woordje Duits en krijg ik veel ondersteuning vanuit mijn collega’s.

 

Wat is het grootste verschil tussen de opdrachten die je tot nu toe hebt gezien?

De cultuur bij VolkerWessels is extreem kwaliteit gedreven, ze willen een effectieve productie en een goede kwaliteit van dienstverlening leveren. Verder is het heel sterk gericht op veiligheid; Er wordt veilig gewerkt of er wordt niet gewerkt. Een wens in het Power BI dashboard is bijvoorbeeld om het aantal schademeldingen per kilometer aangelegde kabels toe te voegen om zo te kunnen meten hoe vaak er bijvoorbeeld een gasleiding wordt geraakt. De sfeer is informeel, de managers zijn toegankelijk en hier spar ik ook regelmatig mee.

Liander is een hele grote organisatie waarbij VolkerWessels ook groot is maar het Telecom onderdeel in Duitsland is wat kleinschaliger. Dit merk ik in het werk doordat er bijvoorbeeld meer directe communicatie is, de telefoon wordt snel en makkelijk gepakt waardoor er sneller geschakeld wordt. Ik vind het zelf persoonlijk prettig om snel actie te ondernemen zodat ik een duidelijk antwoord krijg en het probleem snel op kan lossen.

 

Waarom is deze interim opdracht ontstaan?

Over iets meer dan een jaar gaan ze bij VolkerWessels Telecom Deutschland over op een nieuw ERP systeem. Omdat er momenteel vooral vanuit Excel gewerkt wordt, missen ze sturingsmechanisme om bepaalde inzichten te krijgen. Om het jaar te overbruggen ben ik gevraagd om rapportages op te stellen en werkinstructies te schrijven. Nu ik al een tijdje bezig ben blijkt dat de rapportages die ik gemaakt heb ook voor de lange termijn gebruikt gaan worden.

Bij Liander werden er vooral veel mails verstuurd en moest je lang wachten op antwoorden. Het werk daar is heel sterk gericht op iets wat in het verleden heeft plaatsgevonden en wat nu goed afgesloten moet worden. Bij VolkerWessels kijk ik vooruit door bezig te zijn met rapportages over wat er nu gaande is en na te denken over wat er nodig is voor de toekomst. Persoonlijk vindt ik het zelf prettiger om iets te voorkomen dan te genezen en tussendoor bijsturing aan het resultaat te kunnen geven. Het stukje waarde toevoegen hierin is leuk, de organisatie in control brengen!

 

Wat is jouw toegevoegde waarde als interim finance professional?

Als gedetacheerde wordt je vaak ingehuurd om problemen op te lossen. Je merkt dat de meeste collega’s die voor de lange termijn in dienst zijn alles breed snappen en elk detail kennen. De keerzijde daarvan is dat werkwijzen op sommige gebieden ook verankerd zitten. Ik heb vooral geleerd dat hier ook vaak tijdsdruk bij komt kijken en dat er verwacht wordt dat ik snel kan schakelen, snel leer en snel resultaten kan laten zien.

Het belangrijkste wat ik ontwikkeld heb tijdens deze opdracht zijn mijn Power BI skills, hier heb ik significant aan kunnen werken. Verder leer ik bij VolkerWessels hoe je iets nieuws op kan zetten en het ook passend kan maken voor de organisatie. Mijn dashboard past bij VolkerWessels omdat het is toegespitst op de manier van werken. Ik heb dus niet alleen een instrument gemaakt, maar ook een pasbaar instrument. Ik leer ook om zelf uitdaging te blijven zoeken en te blijven communiceren!

In mijn trainee groep zit iedereen op een andere soort opdracht. We bespreken regelmatig wat belangrijke aspecten op ieders opdracht zijn en wat er speelt bij de organisatie waar iedereen werkt. Maar we hebben het ook over denkwijze en dat leren van elkaar in de omgang belangrijk is. Ik heb hieruit geleerd dat het belangrijk is om zelf in de lead te zijn voor een nieuw opdracht en om hierover te blijven communiceren met je Resource Manager. Uiteindelijk ben je zelf in charge en verantwoordelijk voor je eigen ontwikkeling.

De Resource Manager is uiteindelijk een belangrijke schakel in de ontwikkeling van professionals door je te bevragen en aan het denken te zetten. Ik vind het dan ook belangrijk om zelf het contact op te zoeken, regelmatig op kantoor in Utrecht te zijn om een bakkie koffie te drinken en bij te praten met mijn Resource Manager en Accountmanager.

"Ik heb veel vrijheid gekregen om deze opdracht zelf in te vullen. Er waren weinig kaders en ook weinig voorbeelden waar ik aan kon vast houden. Ik heb zelf veel richting gegeven aan de opdracht, dit past goed bij mij!"

 

Waar ligt je ambitie?

Voor een volgende opdracht zou ik het leuk vinden om een totaal andere sector te zien. Ik heb nu vooral in productie/technische sectoren opdrachten gedaan. Een wat meer mensgerichte sector lijkt me ook interessant. Ik denk dat de (semi-)ambtelijke sector bijvoorbeeld ook goed bij mij past. Qua rol lijkt Business Control of een Teamlead rol mij leuk. Ik heb nu vooral bepaalde vaardigheden ontwikkeld, maar het lijkt me ook tof om te leren wat je met deze vaardigheden kan.

 

Deel dit artikel