Vind jouw droombaan in finance

ILLU-_FINANCE

80 professionals
in dienst

ILLU-_WORKING TOGETHER - FINANCE

60 actieve
opdrachtgevers

ILLU-_PEOPLE AT WORK - FINANCE

23 jaar
ervaring

Werken bij USG Finance

Wij helpen organisaties verder. Met een unieke combinatie van diensten en de flexibele inzet van finance professionals biedt USG Finance altijd een passende, toekomstbestendige oplossing binnen de finance recruitment. Onze finance professionals hebben stuk voor stuk een hoog kennisniveau, van junior tot zeer ervaren, maar bovenal zijn het mensen met de juiste mentaliteit.

Je kunt alleen topprestaties leveren als je jezelf kunt zijn. Dan kun je groeien en net dat stapje extra zetten. Daarom krijg je bij ons veel ruimte voor jouw persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. Wij hebben uitdagende finance vacatures en bieden jou een keuze uit opdrachten op het snijvlak van proces, finance en IT.

pexels-andrea-piacquadio-927451_1000px
Utrecht

Talent manager

Als talent manager hou je je bezig met de begeleiding en ontwikkeling van onze Finance professionals, jij bent het vaste aanspreekpunt voor 30-35 professionals. Door jou kunnen zij het beste uit...


  • Dienstverband
    Fulltime (40.0 uur)
  • Contracttype Vast
  • Opleidingsniveau HBO
Utrecht

Junior Accountmanager

Een beginnende Accountmanager met overtuigingskracht. Daar zijn wij naar opzoek! Als junior Accountmanager word jij een authentieke verbinder die op tactisch en strategisch niveau een gedegen...


  • Dienstverband
    Fulltime (40.0 uur)
  • Contracttype Tijdelijk met uitzicht op vast
  • Opleidingsniveau HBO
Arnhem

Business Controller

Voor een facilitaire dienstverlener in Arnhem zijn we op zoek naar een fulltime Business Controller.

  • Je draagt bij aan de totstandkoming voor de juistheid, volledigheid en...

  • Dienstverband
    Fulltime (40.0 uur)
  • Contracttype Vast
  • Opleidingsniveau WO

Onze oplossingen

Wat de vraag ook is, maatwerk is wat ons betreft het antwoord. Door organisaties en bedrijfsprocessen snel te doorgronden, verbanden te leggen en het onderkennen van knelpunten zorgen we voor de beste oplossing voor onze opdrachtgevers. Door onze jarenlange ervaring binnen de finance recruitment vullen wij organisaties aan met kennis en expertise. We kijken altijd of we de kwaliteit van processen kunnen verbeteren. Op inhoudelijk én procesmatig vlak.

Met een team van hoogopgeleide finance professionals neemt USG Finance niet alleen specialistisch werk uit handen, maar ook projecten en complete processen. Van analyse, advies en projectmanagement tot uitvoering en detachering.

pexels-anna-shvets-5325060_1000px

Voor opdrachtgevers

USG Finance is, net als USG Legal en USG Marketing & Communications, onderdeel van USG Professionals. Een organisatie die zich kenmerkt door kwalitatief maatwerk, specialisme en duurzame relaties. Voor opdrachtgevers een innovatieve en oplossingsgerichte samenwerkingspartner met een breed palet aan dienstverlening. Voor professionals een plek waar ze zich continu kunnen ontwikkelen. Een plek zonder strak keurslijf en waar veelzijdigheid en diversiteit de toon zetten.

pexels-ono-kosuki-6000169_1000px

Wij werken samen met

Meest recente artikelen

Generatiemanagement
2 minuten leestijd

Artikel 1: Streef naar een organisatie waarin iedereen zich thuis voelt

Om een nieuwe generatie in je bedrijf te interesseren, zul je moeten aansluiten op wat er bij die mensen speelt en welke voorkeuren zij hebben als het gaat om leiderschap, werkprocessen en arbeidsvoorwaarden. Maar hoe realiseer je dat zonder de belangen van de al aanwezige generaties tekort te doen? Hoe voer je een effectief generatiemanagement?

Organisaties hebben op het moment te maken met maar liefst vijf generaties: de babyboomers, de generatie X oftewel de ‘verloren generatie, de pragmaten, de millennials en – nog grotendeels in aantocht – de generatie Z, ook bekend als de screenagers. Vijf groepen met uiteenlopende meningen en eigen wensen, kansen en ook valkuilen.

“Dat is nog nooit zo geweest”, zegt Emma Overbeek, Resource Manager bij USG Finance Professionals. ”Er kunnen daardoor veel botsende belangen binnen één en dezelfde organisatie ontstaan. De ene generatie wil meer vrijheid, de andere houdt liever vast aan regels en structuur. De ene hecht waarde aan het groepsgevoel, de andere is juist erg individualistisch ingesteld. Dat brengt allerlei onbegrip met zich mee.
Volgens een recent onderzoek van The Young Workforce, dat gespecialiseerd is in de jonge generaties en generatieverschillen, is zelfs ruim de helft van de conflicten op de werkvloer terug te voeren op een gebrek aan generatiemanagement. Denk aan de manier van denken en handelen. Van communiceren. De drang tot vernieuwing, buiten de gebaande paden treden. En de weerstand daartegen: het bewaken van heilige huisjes, vaste patronen en posities.
Tussen al die wensen zul je een balans moeten vinden. En daarbij moet je in het bijzonder rekening houden met hoe je de komende generatie kunt aantrekken. Hoe je de mogelijkheden kunt bieden die zij wensen, die bij hén passen.”

De millennial: “Ik denk dat veel dingen hier heel anders kunnen”

Goede ideeën zijn in elke organisatie welkom. Maar soms hangt het wel een beetje af van wie ze naar voren brengt, en waar en wanneer. Emma Overbeek: “Stel je een nieuwe collega voor, begin 20, net twee weken binnen. Al op de eerste de beste vergadering meldt die dat naar zijn mening sommige zaken beter zo en zo gedaan kunnen worden. Qua communicatie werkt dat niet. De senior vraagt zich af wie hij wel denkt dat hij is. En hoe goed de inbreng in de kern ook kan zijn, zo’n onverwacht advies, helemaal out-of-the-box, getuigt niet bepaald van respect voor de bestaande hiërarchie. Er wordt dus zeker niet naar geluisterd en de eventuele toegevoegde waarde gaat verloren.
Dat betekent niet dat die ambitieuze medewerker geen stem mag hebben, integendeel. Maar je zult er een ander kanaal voor moeten zoeken. Misschien wel een soort van informele sessie met een mix van generaties, waarbij de rangorde even wordt losgelaten.”

Meer ruimte voor ideeën van alle generaties

De screenagers staan op de drempel. Sommige zijn al werkzaam, als stagiair of in een eerste baan. Andere hebben bij wijze van spreken nog een luier om. Maar om die generatie de komende jaren te werven, moeten organisaties zich nu al meer op hen richten. Wat ga je ze bieden qua werkomgeving, vrijheden, verantwoordelijkheden en groeimogelijkheden? Tegelijkertijd kun je niet 100% aan hun wensen tegemoetkomen, er lopen ook nog vier andere generaties rond. Die gaan zich beslist minder gewaardeerd voelen als alles in één keer over een andere boeg gaat. Emma Overbeek: “Het is de kunst om ervoor te zorgen dat alle medewerkers zich thuis blijven voelen. We zijn daar binnen USG Finance ook steeds meer mee bezig. En wisselen er van gedachten over met onze opdrachtgevers. Wij willen immers graag een nieuwe generatie financials binnenhalen.
Wat kun je concreet doen? Bijvoorbeeld ruimte voor initiatieven bieden. Een enthousiaste millennial met een marketingachtergrond ook betrekken bij interdisciplinaire vraagstukken, samen met het management of de afdeling finance. Geef ruimte aan die brede scope en kijk hoe je die visie kunt benutten. Vanzelfsprekend wel weer binnen bepaalde kaders, want millennials neigen ernaar om de structuur helemaal los te laten. En dat werkt ook niet. Je moet het beste van alle generaties zien te integreren. Dan creëer je een samenwerking waar iedereen beter van wordt. Ook de organisatie.”

Deel dit artikel

;