Een dag in het leven van Financial Dana Tupker USG Finance
Project in beeld
2 minuten leestijd

Een dag in het leven van Financial Dana Tupker

Maak kennis met Dana Tupker, een energieke financial bij USG Finance. Na al bijna vier jaar ervaring op te hebben gedaan bij diverse bedrijven via USG Finance, werkt ze nu met veel plezier op haar vierde opdracht bij RGF Staffing. In dit artikel neemt Dana ons mee door een typische werkdag, haar verantwoordelijkheden en wat haar werk zo boeiend maakt.

Tijd voor een voorstelronde! Wie ben je, wat is je achtergrond en hoe lang werk je al bij ons?

“Ik ben Dana, 27 jaar oud en ik woon al bijna heel mijn leven in Zwolle. De periodes dat ik niet in Zwolle was te vinden, zat ik in Italië of Groningen voor mijn studie. Ik heb eerst bedrijfseconomie gestudeerd en daarna nog een premaster Management Accounting & Control. 

Ik werk inmiddels al bijna vier jaar bij USG Finance. Tijdens deze vier jaar heb ik vier verschillende opdrachten gedaan bij drie verschillende bedrijven. De eerste opdracht was in de projectadministratie bij Liander, de tweede opdracht was in concernadministratie bij Volkerwessels en nu zit ik al bijna twee jaar op opdracht bij RGF Staffing. Ik begon hier met mijn derde opdracht als financial controller, maar ben inmiddels geswitcht naar business control voor mijn vierde opdracht. In deze rol heb ik ook de ruimte om andere belangrijke taken en processen op te pakken, wat zorgt voor een leuke afwisseling.”

Twee jaar op je huidige opdracht! Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

“Ik werk 5 dagen per week, waarvan 3 dagen op kantoor in Almere. Op zo’n kantoor-dag stap ik (met geluk) om 7 uur ’s ochtends in de auto zodat ik een beetje voor de drukte kan uitrijden. Na een uurtje kom ik aan, parkeer ik de auto in de garage en is het vanaf daar nog geen vijf minuten lopen naar kantoor. 

Ik heb op kantoor eigenlijk twee plekken waar ik kan werken: de ene dag zit ik bij de andere controllers op de zesde verdieping en de andere dag bij de business collega’s op de eerste verdieping. Ik probeer dit zoveel mogelijk af te wisselen, zodat ik overal betrokken bij ben. 

Na het kiezen van mijn werkplek begint mijn werkdag past echt. ’s Ochtends start ik vaak met verschillende meetings, ben ik zaken aan het uitzoeken of bezig met voorbereidingen. Iets voor twaalven loop ik met mijn team naar de bedrijfskantine. Heerlijk dat deze er is – hoef ik in de ochtend geen lunch te preppen! 

Na een pauze van een halfuur gaan we weer aan de slag. Tussen half vijf en vijf uur stap ik weer de auto in en rijd ik terug richting Zwolle. Als het mee zit, ben ik binnen een uurtje thuis. Daarvoor moet het wel rustig zijn op de weg en dat is altijd maar even afwachten! Gelukkig is het op dit moment vakantieperiode en kan ik aan het eind van de dag lekker naar huis toe racen.”

En welke taken en verantwoordelijkheden heb je op een werkdag?

Het grootste onderdeel van mijn dagelijkse bezigheden zijn het ondersteunen van de business. Vaak gaat dat om het uitvoeren van adhoc verzoeken vanuit onze directrice Anna Ashouwer of het Sales team. 

"Ik doe veel verschillende analyses, bijvoorbeeld marge analyses per klant of uren volledigheid. Ook ben ik bezig met het bouwen van een forecast bestand, zodat we daar meer grip op krijgen. Met de maandafsluiting ben ik verantwoordelijk voor de inschatting van het onderhanden werk (OHW) en samen met het Finance Control team checken of de cijfers compleet zijn. Bij aanbestedingen en andere sales trajecten help ik met het bepalen van de prijs. Daarnaast help ik bij het ondersteunen met de dubieuze debiteuren waarbij het team Debiteuren en Sales samenwerken.

Een uitdaging onder mijn werkzaamheden is voor mij het forecasten. Dit komt uit een ander systeem en het is nog lastig om er grip op te krijgen. Dit maakt deze verantwoordelijkheid wel extra interessant voor mij!”

Hoe werk je samen met andere teamleden of cliënten door de dag heen?

“Wij hebben sowieso iedere dag wel een aantal meetings staan om zaken te overleggen. We weten ook van elkaar dat belletjes altijd welkom zijn door de dag heen – en anders lopen we gewoon langs elkaars bureau voor een vraag. Dit is ook de reden waarom ik het belangrijk vind ik om afwisselend op beide afdelingen te werken.

Nu als afsluitende vraag ben ik benieuwd wat jij het leukste vindt om te doen tijdens je werkdag!

“Op een typische werkdag vind ik het het leukste wanneer ik actief mag meedenken en berekeningen mag maken over nieuwe concepten of voor nieuwe klanten. Daarmee bedoel ik het creatieve proces van iets bedenken dat nog niet bestaat, of het ontwikkelen van een oplossing op maat voor een specifieke klant.”

Wil jij net als Dana ook aan de slag als interim financial? Ga naar onze vacatures, lees meer informatie of zoek direct contact! Ben jij starter in het financevak? Bekijk ons Traineeship.

Deel dit artikel