Een dag in het leven van Financial Tijs Janssen
Maak kennis met Tijs Janssen, een enthousiaste en gedreven financial bij USG Finance. Vanuit zijn thuisbasis in Nijmegen rijdt hij regelmatig naar Lieren voor werk. Tijs neemt ons mee door een typische werkdag, vol met cijfers, gezellige lunchwandelingen en het oplossen van vragen van collega's.
Korte voorstelronde! Wie ben je en sinds wanneer werk je bij ons?
“Hoi, Ik ben Tijs Janssen! Ik ben 25 jaar en ik woon in Nijmegen. Hier heb ik de afgelopen jaren mijn studie Bedrijfseconomie en Finance & Control afgerond. Na deze studie ben ik begin 2024 gestart bij USG Finance.”
Jij zit op een mooie opdracht als interim financial: Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?
“Vaak vertrek ik op een kantoordag om half acht richting Lieren (vlakbij Apeldoorn), maar qua werkplek ben ik flexibel; thuiswerken is geen probleem. Meestal doe ik er drie kwartier tot een uur over om van en naar huis te rijden. Ik lunch rond een uur of twaalf met mijn collega’s en bij mooi weer maken we een kleine wandeling. Gedurende de dag ben ik vooral bezig met administratie. Om vijf uur sla ik de laptop dicht en ga ik weer richting huis!”
Welke taken en verantwoordelijkheden vervul je gewoonlijk tijdens een werkdag?
“Bij mijn huidige opdracht ben ik verantwoordelijk voor de urenadministratie van alle medewerkers. Dit betekent dat ik veel administratieve werkzaamheden heb om ervoor te zorgen dat zij de juiste uitbetalingen krijgen. Letten op details is hierbij heel belangrijk. Bijvoorbeeld wanneer er twijfel is over een bepaalde toeslag, dan zoek ik uit of diegene hier recht op heeft. Of een urenstrook klopt niet precies, waardoor ik met de werknemer moet schakelen.”
Hiermee ben ik ook het aanspreekpunt voor al het personeel met betrekking tot het correct registreren van uren. Vaak lopen deze contactmomenten altijd uit in gezellige gesprekken – vind ik leuk!
Hoe werk je samen met andere teamleden door de dag heen?
“Ik doe samen met een andere collega de urenadministratie waarmee ik dagelijks veel overleg. Daarnaast heb ik contact met collega’s van het control team. Verder heb ik ook nog contact met collega’s door heel het bedrijf heen om af te stemmen en te zorgen dat alle uren op de juiste manier geadministreerd worden. Dus eigenlijk spreek ik (bijna) iedereen regelmatig!”
Ik zou zeggen dat communicatievaardigheden eén van de belangrijkste skills zijn in mijn werk.
Welke taken op een typische werkdag vind je het leukste?
“Het leukste aan mijn huidige opdracht vind ik wanneer ik medewerkers kan helpen met alle vragen die zij hebben. Wanneer ik iets voor ze kan betekenen of iets kan oplossen geeft dat altijd een goed gevoel. Maar ook het uitzoeken vind ik heel leuk. Als ik ervoor heb gezorgd dat de uren bijvoorbeeld goed staan, ben ik tevreden!”
Wil jij net als Tijs aan de slag als interim financial? Ga naar onze vacatures, lees meer informatie of zoek direct contact!